نازنین بیاتی

مربی بدنسازی
تجربه:
6 سال
ایمیل:
تلفن:
فکس:

کمک به پیشرفت تحصیلی کودک


✅کمک به پیشرفت تحصیلی کودک


انجام تکالیف مدرسه روش خوبی برای شرکت شما در آموزش فرزندتان است. شما از آنچه در کلاس تدریس می شود تصوری کلی پیدا می کنید و در مورد پیشرفت تحصیلی فرزندتان اطلاعاتی به دست می آورید. شاید از شما انتظار برود فرزندتان را هدایت کرده و به او کمک کنید ولی در هر مرحله ای شاید ندانید والدین چه باید بکنند و تا کجا باید پیش بروند.

🔘برای تشویق تلاش های خاص برای انجام تکالیف مدرسه به طور منظم کارهای فرزندتان را بررسی کنید. تشویق صمیمانه برای پایداری در انجام کاری دشوار، تمیز نوشتن یا حل کردن پنج مسئله ریاضی در تقویت احساس قابلیت در فرزندتان تاثیر زیادی دارد.

🔘بگذارید فرزندتان بداند اگر لازم باشد شما با علاقه به او کمک می کنید. اگر از خانه دورید، مرتب به فرزندتان تلفن کنید. به فرزندتان که عاشق انجام تکالیف مدرسه است بگویید می تواند سوال هایش را از شما بپرسد.

🔘اگر فرزندتان کمک خواست با هم کار کنید. اول بگذارید فرزندتان ببیند شما چطور یک مسئله مشکل را حل می کنید. در مورد هر مرحله حرف بزنید. بعد بگذارید فرزندتان مسئله بعدی را حل کند. اگر معلم در کلاس از روش دیگری استفاده می کند بگذارید فرزندتان تا حد ممکن مسئله را کامل کند و سوال هایی را که نتوانست برای آن ها پاسخ بیابد برای کلاس نگه دارد. معلم ها نیاز دارند بدانند شاگردان شان چه چیزهایی را نمی فهمند.

🔘عادت کنید وقتی به نظر می رسد فرزندتان نمی تواند به سوالی پاسخ بدهد، به جای گردآوری جواب ها سوالاتی بپرسید که او را هدایت کنند «چرا این طور فکر می کنی؟»، «فکر می کنی چطور اتفاق افتاده؟»، «بعد باید چه کار کنی؟» سوال هایی از این قبیل باعث می شود به جای اینکه شما جواب بدهید فرزندتان یاد بگیرد به راه های دیگری برای حل مسئله فکر کند.

🔘اگر فرزندتان نمی تواند تمرین هایش را به منزل بیاورد یا تحویل بدهد با معلمش صحبت کنید. برای ارتباط با معلم روشی ابداع کنید، مثلا یک یادداشت اتمام کار همراه با بررسی کوله پشتی، که باعث می شود شما و فرزندتان بدانید چه تکالیف درسی داده شده و کی باید آن ها را تحویل داد.

🔘پیشنهاد کنید فرزندتان برای درس خواندن دوستی را دعوت کند. شماره تلفن دوستانی را که احساس مسئولیت می کنند برای فرزندتان جمع کنید. هیچ چیز بهتر از دوستی همسن و سال فرزندتان نمی تواند او را وادار کند یک تکلیف درسی را تا آخر انجام بدهد. اگر بیش از حد صدای خنده شنیدید فورا مداخله کنید. شما می خواهید درس خواندن خسته کننده نباشد اما نه آن قدر که فرزندتان زیادی بازیگوشی کند.

🔘اگر همه تلاش های تان بی نتیجه ماند، برای کمک به انجام تکالیف درسی کسی را خارج از افراد خانواده استخدام کنید. یک معلم خصوصی شرایط را از نبردهای خانوادگی خارج می کند. کسانی که عضو خانواده نیستند در مقابل گریه ها، فریادها یا بداخلاقی ها به طرز متفاوتی واکنش نشان می دهند.🍃

 

تخصص های ما

گفتاردرمانی
90%
کاردرمانی
76%
روانشناسی
94%

نقش‌ تشویق‌ و تنبیه‌ در تربیت‌ کودک:

تشویق‌ و تنبیه‌ دو روش‌ متفاوت‌ تربیتی‌ هستند و بایستی‌ ویژگی‌ هایی‌ داشته‌ باشند تا مؤثر واقع‌ شوند.
🔅 این‌ دو روش‌ چنانچه‌ به‌ موقع‌ و با اصول‌ درست‌ اعمال‌ گردند ، می ‌توانند از لوس‌ شدن‌ كودكان‌ جلوگیری‌ كنند.
🔅معمولاً كودكان‌ لوس ، والدین‌ تسلیم‌ شونده‌دارند.
🔅 آنها در مقابل‌ خواسته‌ های‌ كودك‌ فوراً تسلیم‌ می‌شوند و هر آن‌ چه‌ كه‌ او طلب‌ كند، برایش‌ فراهم‌ می‌كنند.
🔅در خانواده‌ای‌ كه‌كودك ‌لوس‌ پرورش‌ داده‌ می‌شود ، اثری‌ از روش‌های‌ تنبیهی‌ مناسب‌ دیده‌ نمی ‌شود.
🔅یعنی‌ چنانچه‌ كودك‌ كار اشتباهی‌ مرتكب‌ شود یا این‌ كه‌ بخواهد تعیین ‌كننده‌ باشد و به‌ والدین‌ خود دستور دهد یا این‌ كه‌ با داد و فریاد و عصبانیت‌ حرف‌ خود را به‌ كرسی‌ بنشاند، در این‌ خانواده‌ هیچ‌ گونه‌ روش‌ مناسبی‌ برای‌ جلوگیری‌ از این‌ رفتارها و جهت ‌دهی‌ به‌ آنها وجود ندارد.
🔅 این‌ نوع‌خانواده‌ها ازلحاظ ‌ روانشناسی به‌ خانواده‌های‌ محبت‌ كننده افراطيِ آزاد گذارنده‌ معروف اند؛ خانواده‌هایی‌ كه‌ بی ‌نهایت‌ توجه، محبت‌ و محافظت‌ در موردفرزندان‌ خود دارند و در عین‌ حال‌ آنها را برای‌ انجام‌ هرگونه‌ عملی‌ آزاد می ‌گذارند.
🔅این‌ مسئله‌ بسیار اهمیت‌ دارد كه‌ میزان‌ مقاومت، ایستادگی‌ و انعطاف‌ خود را در برابر فرزندانمان‌ مورد بررسی‌ قرار دهیم.
🔅بعضی‌ از والدین‌ پس‌ ازمقاومتی‌ كوتاه‌ در مقابل‌ تقاضاهای‌ فرزند، تسلیم‌ می‌ شوند و خواسته‌ های‌ كودك‌ را به‌ همان‌ شكلی‌ كه‌ او می‌ خواهد برآورده‌ می‌ كنند.
🔅محبت‌ در حد متعادل، توجه‌ به‌ نیازها و برآوردن‌ آن‌ها در حد معقول‌ و داشتن‌ روش‌ های‌ مناسب‌ و علمی‌ برای‌ تشویق‌ و تنبیه‌ كودكان‌ از جمله‌ مواردی‌ است‌ كه‌ بایستی‌ در خانواده‌ وجود داشته‌ باشد.

⚜️دکتر فردوسی پور⚜️

ارزیابی کودکان دارای تاخیر زبانی

ارزیابی کودکان دارای تاخیر زبانی

موضوع : اختلالات زبانی, ارزیابی و تشخیص, ارزیابی و تشخیص, عقب ماندگی ذهنی, ناتوانی های یادگیری (خواندن و نوشتن)
Assessment-of-children-with-delay-language

ارزیابی کودکان دارای تاخیر زبانی

 

1 . فعالیت های حرکتی عمومی ← بررسی رشد سیستم وستیبولار ، عمقی و CNS

 

الف : حرکات درشت:


مهارت راه رفتن : مهارت در جا پریدن :
۲ سال : تنهایی راه می رود . ۲سال : می تواند در جا بپرد .
۳ سال : تنهایی به سمت جلو راه می رود . ۳ سال : روی یک پا می تواند بایستد .
۴ سال : روی خط راست راه می رود. ۴ سال : از پله بالا و پایین می رود .
۵ سال : به سمت عقب می تواند راه برود . ۵ سال : لی لی می کند .

 

ب : حرکات ظریف :
۲ سال : چند حلقه را از میله چوبی عبور می دهد .
۳ سال : ۴ مهره بزرگ را به نخ می کشد .
۴ سال : کپی اشکال .
۵ سال : می تواند حروف را بکشد و کپی کند .

ج : هماهنگی بینایی – حرکتی :

۲ سال : قرار دادن ۵ میخ چوبی جای خود روی صفحه / ورق زدن ۲ یا ۳ برگ از کتاب باهم در هر بار ورق زدن / کشیدن خط هایی با مداد یا خودکار / استفاده کردن از قاشق با کمی اشکال / درآوردن جوراب ، کفش یا کت خود

 

3 سال : پرتاب توپ بدون هدف / راندن توپ با پا به طرف جلو / ورق زدن برگ های کتاب به صورت تک تک / تقلید از حرکات دایره وار ، افقی و عمودی و نگه داشتن قلم یا ماژیک / جور کردن شکل ها با هم / استفاده از قاشق بدون اشکال / لذت بردن از ساختن ساختمان یا خانه با مکعب های چوبی

4 سال : پرتاب کردن توپ با هدف و جهت معین / ریختن آب از پارچ و مالیدن کره و مربا با کارد روی نان / کشیدن سر و حداقل یک قسمت دیگر از اعضای بدن / ساختن شکلی مانند هرم از۶ مکعب چوبی / ردیف کردن ۵ مکعب از بزرگ به کوچک یا برعکس

@gofta_tavan_gostar
5 سال : گرفتن توپی که از فاصله ی ۱٫۵ متری پرتاب شود / ساختن ساختارهای ۳ بعدی با استفاده از مکعب از روی مدل یا برعکس / رنگ زدن داخل تصویر / بریدن پارچه از روی خط راهنما با قیچی / ساختن پله با مکعب

د : برتری طرفی :

کنترل و هماهنگی فرایند گفتار ← نیمکره ی چپ ۹۵% / مهارت های حرکتی دست به عهده ی نیمکره ی چپ است که سبب برتر شدن دست راست می شود در ۸۵% / برتری طرفی در حدود( ۱ سال تا ۱۸ ماه ) خود را نشان می دهد / تثبیت در ۵- ۴ سالگی

نیمکره ی چپ ← ( صحبت کردن – خواندن – نوشتن – حسابگری – تخمین زدن و تجزیه و تحلیل مسائل )

نیمکره ی راست ← ( بررسی هندسی – بررسی تجسمات فضایی – ادراک هنری ، موسیقی – خلاقیت و نوآوری – تفکر شهودی و عبارت ارزیابی برتری طرفی / ارزیابی حرکات اندام های گفتاری / ارزیابی گفتار / ارزیابی زبان ← درک ( شامل: شنیدن و خواندن ) ، بیان ( شامل : گفتن و نوشتن ) / مهارت های پایه ای خواندن و نوشتن ← هماهنگی چشم و دست ، درک بینایی ، درک شنیداری ، دقت و حافظه ی بینایی و شنوایی / ارزیابی بازی / ارزیابی شناختی

ارزیابی مهارت های بیانی ← بررسی توانایی های کودک برای برقراری ارتباط :

جنبه ی موقعیتی ← توانایی برقراری ارتباط در موقعیت های مختلف
جنبه ی شبه زبانی ← استفاده از آهنگ و آواسازی
استفاده از حرکات چهره و بیان چهره ای
مهارت های شفاهی : ۱ . درک ۲٫ بیان

1 . درک :

خزانه ی واژگانی درکی
درک جملات امری
درک نحو
درک صرف : ۱٫ درک جملات فعلی ۲٫ درک حروف اضافه ۳ . درک صفت ۴ . درک فعل منفی ۵٫ درک جمع و مفرد ۶٫ درک زمان گذشته فعل ۷٫ درک ضمایر ۸ . درک صرف افعال برای اشخاص

2 . بیان :
تک کلمه / جمله ( داستان – گفتگو ) :
سطح یک کلمه ای ← اسامی و افعال
سطح دو کلمه ای ← عبارت های اسمی یا فعلی
سطح سه کلمه ای ← فعل و فاعل و مفعول ← خبری – پر سشی – منفی
سطح ۴ کلمه ای ← فعل و فاعل و مفعول و صفت
سطح ۵ کلمه ای ← عبارت های مرکب
سطح ۶ کلمه ای ← عبارت های شرطی

کاربرد زبان :

برقراری ارتباط
سازمان دادن و تنظیم مکالمه شامل : الف : آغازگر مکالمه ب : ادامه مکالمه ج : اصلاح کردن

جملات وابسته به بافت ( درک ضمایر شخصی و ضمایر اشاره )

 

آزمون های رسمی :

آزمون رنیل :

درک کلامی
بیان شفاهی : ( الف : تست اشیاء ب : تست تصاویر ج : تست کلمات ) ← نام این ها را بگوید د : بررسی محتوا ← توصیف تصاویر

آزمون ایلینری
ارزیابی شناختی ← هوشبهر( روانشناسی ) / نقاشی / مفاهیم / جور کردن / طبقه بندی کردن / اندازه ها و جهات و سایر مفاهیم / ارزیابی زبان که خود شامل : ارزیابی درک قبل و بعد ← اوقات شبانه روز ، روزه

تماس با ما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

    error: Alert: Content selection is disabled!!