کلینیک بازی درمانی گفتار توانگستر کرج
عمده شخصیت افراد در 8 سال اولد تولد شکل می گیرد. در 2 تا 3 سال اول تولد پدر و مادر ( کلاً خانواده ) پایه های آن را پی ریزی می کنند و عمده بقیه آناز طریق تعامل و بازی با همسالان شکل می گیرد. در واقع، کودک فقط از طریق بازی و رابطه با همبازی ودوستان است که خود را به طور کامل می شناسد، عواطفش بدرستی شکل می گیرد و الگوی روابط بین فردی و اجتماعی را می آموزد و بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی و روانی افراد ریشه در این دوران کودکی دارد وگوشه گیری و انزوای کودک را بایستی علامتی جدی گرفت و بدرستی علت آن را شناخت و باآن برخورد نمود.
خمیر بازی
منعطف بودن را به طور غیر مستقیم به او می آموزد و به او می فهماند لج باز نباش و گاهی هم تو تغییر کن
بازی ترکاندن باد کنک
برای رفع عقده ها و رهایی از خجالتی بودن مفید است .
به کودک می فهماند که بزرگترین چیزها ( مشکلات ) هم به دستان تو می ترکد ! می فهماند که عقده هایت را بترکان .
(البته اگر کودک از صدای ترکاندن بادکنک نترسد)
بازی خانه سازی
کودک را صاحب اختیار بار می آورد
و به او می آموزد که باید ساخت
بازی درمانیراهی به سویذهن کودک شما
شادی و بازی
موسیقی درمانی
از آنجا که کودکان سرشار از انرژیاند نیاز به این دارند که انرژیهای درونیشان را به نحو مطلوب تخلیه نمایند که این فقط با بازی میسر و امکانپذیر میباشد. همه ما والدین در قبال کودکان خود مسئول هستیم. جر و بحث و جدال بین والدین، تنش را در کودکان ایجاد کرده و اثرات منفی و مخربی را بر عملکرد مغز آنها میگذارد. شاید ندانید موجب اختلال در یادگیری و در مدیریت صحیح احساسات آنها میشود. لطفا پدران و مادران... کمی آهستهتر... دور از چشم کودکان... اهمیت بازی کردن برای کودکان مانند اهمیت کار کردن برای بزرگسالان است تجاربی را که به دست میآورند در آینده برای کار کردن استفاده میکنند.
از آنجا که مغز مرکز فرماندهی و جایی است که در آنجا تمام حواس و تجربیات ما با هم ادغام شده و پردازش و درک می شود و تاثیر موسیقی بر آن و متعاقب آن بر سایر ساختارهای بدن به شیوهای قابل مشاهده، قابل شناسایی، قابل اندازه گیری و قابل پیش بینی بر روی رفتار انسان تاثیر می گذارد، در نتیجه پایه لازم برای کاربردهای درمانی را فراهم می کند. درمانگران موسیقی از این تأثیرات برای تأثیر رفتارها و پیامدهای خاص استفاده می کنند.
کارشناسان با تجربه
پلنهای درمانی
رضایت مراجعین
سابقه کاری
بازی درمانی
معصومه کامکار
نازنین بیاتی
لیلی رشیدی
المیرا محمدی
نازنین توکلی
فرشته مقدم
پانته آ کرمی
مریم زارعی
برنامه زمانی بازی درمانی
مهم است بدانیم حداقل زمان بازی با کودک دو ساعت است .
در غیر این صورت کودک تخلیه ی روحی نشده و این نیاز در وی به صورت عقده باقی می ماند
پس اگر والدینی کودکشان را به پارک یا محلی برای بازی و تفریح بردند ، تا قبل از این زمان او را محروم نکنند
مهر ماه
آشنایی با والدین
آبان ماه
انتخاب مربی
آذرماه
شروع آموزش
دی ماه
شادی و بازی
رشد و شكوفایی كودكان
بازی خوب باعث رشد و شکوفایی کودکان میشود آنها با بازی کردن به شادمانی میپردازند و این شادمانی خلاقیت را در وجودشان برمیانگیزد و احساس لذت و موفقیت را در او به وجود میآورد. محیط امن و سالم بازیها را به سمت سازندگی میبرد، محیط ناامن بازی را تخریب میکند کودک باید بدون ترس و اضطراب، بدون تحمیل و نگرانی به بازی بپردازد و لذت ببرد، والدین میبایست دورادور حامی کودکان در بازیها باشند.
رقابت در بازیها نقش مخرب و مشارکت و همکاری نقش سازنده برای کودکان دارد، بازی تمرین زندگی است تمام مهارتهای زنگی را در بازی میآموزند.
مهمترین عامل رشد کودکان در سنین پیش از دبستان بازیهاست، کودکان وقتی وارد محیط بزرگتر از خانواده مثل مهد کودک میشوند تمامی آموزشهای لازمه را میبینند، آنها با هم بودن، با هم خندیدن، با هم بازی و شادی کردن، با هم خوابیدن و.... را یاد میگیرند، کلیه فعالیتهای اجتماعی را که در بزرگسالی میبایست انجام دهند را پایهگذاری میکنند و کمکم این آموزهها را فرا میگیرند.
مهمترین عامل رشد كودكان
در روزگاران نه چندان دور پاره شدن سر زانوهای شلوار پسر بچهها، لباسهای گلی و خاکی، زمین خوردنها، زخمها و سر شکستنها همه بخشی از نگرانی هر روزه پدر و مادرهایی بود که صاحب فرزندان کوچک بودند اما با آمدن بازیهای رایانهای و رواج زندگی آپارتماننشینی دیگر از آن هیاهوی کودکانه خبری نیست.
کودکان در آن زمان ساعتها میدویدند، میخندیدند، تحرک داشتند، گروهی آواز میخواندند، گروهی شادی میکردند و... (اما الان بیتحرکی، تنهایی تهدیدی برعلیه کودکان ما گردیده است.) چرا کودکانمان را مثل زمان کودکیمان تربیت نمیکنیم. مثلا در طبیعت چادر بزنیم، در هوای بارانی بدویم، برفبازی کنیم، گلبازی، شنبازی، پریدن به روی شاخهها، بالا رفتن از تپه و کوه، طناب بازی، توپ وسطی، دزد و پلیس، بیل زدن باغچه، آتیش درست کردن و خاموش کردن و هزاران هزار بار بازی دیگر ... چرا؟ برای اینکه غرق در روزمرگی خودمان شدیم و از شادی و هیجان درونی کودکانمان غافل شدیم و تصور اینکه بهترین تبلت و آیپد را برایشان تهیه کردیم
بازی در طبیعت
بهترین بازی برای کودکان ساختن و خراب کردن است. انواع پازلها، شنبازی، خانه سازی و... کودکان نیاز به تحرک دارند، طناب بازی، طنابکشی، مسابقات گروهی، پریدن، رنگآمیزی کردن، روزنامه پاره کردن، گوله کردن، پرتاب کردن، آببازی، توپبازی، گرگم و گله میبرم و هزاران بازی خلاق دیگر در قالب نمایشهای عروسکی، خلاق و...
در بازیها به کودکان گروهی برنده شدن را آموزش دهیم، گروهی بازی کردن، گروهی جمع کردن، پخش کردن...
تعامل والدین و کودکان، تاثیر عوامل محیطی، در نظر گرفتن خلق و خوی کودکان، شرایط مکانی، جوی، زمانی همه به داشتن یک محیط شاد برای کودکان ضروری است. با دستهای خالی نیز میتوان به کودکانمان لبخند و شادی را هدیه داد. بیائید کودکان خود را در آغوش بگیریم و به آنها مفهوم عشق و امید به فردا را یاد بدهیم.
ساختن و خراب كردن
اگر مادران کودک درونشان شیطنت کند، زندگی در خانه جریان مییابد، اگر خنده، اگر شادی، اگر شوخی، اگر بازی کنند همه اهل خانه را به زندگی نوید میدهند. انتقال شادی از پدران و مادران به کودکان میسر است. کودکان همین چند سال را برای شادی و بازی وقت دارند، کودک شاد امروز، انسان موفق و خوشبخت فرداست.
بازی کردن به کودکان، کشف دنیا، قوانین طبیعت، تفکر در پیرامون زندگی را میآموزد آنها تواناییهای خود را در بازیها میسنجند که هیچ علمی آن را به کودکان نخواهد آموخت. کودکی که به اجبار والدین به جای بازی و تحرک و شادی پشت میز کلاس زبان مینشیند، کودکی که به جای گرفتن مداد رنگی برای نقاشی و خطخطی کردن، الفبا را میآموزد، رشد سالم روانی را که بین یک تا شش سالگی اول زندگی باید اتفاق بیفتد را از دست میدهد. کودک دانشمند امروز، انسان مضطرب فرداست که شانس پیشرفت در بسیاری از زمینههای احساسی را از دست خواهد داد.